Summary
Unity made a huge leap during recent years, which makes it probably the most practical tool for developing custom vehicle simulators. Of course, it must be said that Unity has its problems, and Unreal Engine has still a lot to offer – especially when it comes to graphics quality.
Perhaps, instead of choosing between Unity and Unreal Engine, the advantages of both game engines can be utilised at the same time. In our case, Unity allowed us to prototype our vehicle physics and achieve satisfying results rapidly. With this work done, we can now migrate to Unreal Engine. We are planning to make a plugin for Unreal Engine with eXpanSIM physics (learn more here).
We hope that the study of our case will help you with deciding which game engine would be best for your vehicle simulator. This article will be updated.
Copyright
The demo is copyright (C) Stephen Thompson, 2011.
The Car Physics Demo is free software: you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or (at your option) any later version.
The Demo is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details.
The text of the GPL can be viewed here: https://www.gnu.org/licenses/gpl.html, or alternatively a copy can be found within the demo zip files (see «Downloads» above).
(Please note: I also gave special permission for the Bullet project to use my code without needing to abide by the GPL. So if you are using my code indirectly via the Bullet library, then you only have to comply with the Bullet licence, and not the GPL.)
Игровой процесс в мультиплеере
Как начать игру в мультиплеере
Перед началом игры в мультиплеере необходимо убедиться, что все игроки находятся в одной локальной сети. Затем один из игроков должен создать мультиплеерную игру и выбрать нужные настройки, такие как количество игроков и настройки машины. Остальные игроки могут присоединиться к игре, введя IP-адрес создателя игры.
Особенности игры в мультиплеере
Игра в мультиплеере отличается от игры в одиночку наличием других игроков, которые могут влиять на игровой процесс. В мультиплеере можно соревноваться с другими игроками, выявлять лучших водителей или просто соревноваться на лучшее время на дорожных трассах. Также в процессе игры можно общаться с другими игроками через чат, обмениваться опытом и советами.
Рекомендации по игре в мультиплеере
Для успешной игры в мультиплеере необходимо соблюдать правила и не нарушать их. Необходимо уважать других игроков и не мешать им. Также необходимо быть осторожным на дороге, чтобы не потерпеть аварию и не повредить свой автомобиль
Важно помнить, что игра в мультиплеере – это командный процесс, и только совместными усилиями можно достичь успеха. Игра в мультиплеере обязательно доставит удовольствие и позволит ощутить адреналин вместе с друзьями
Engines[]
Real-time physics engines
|
Phyz (Dax Phyz) — 2.5D physics simulator/editor.
|
High precision physics engines
- VisSim — Visual Simulation engine for linear and nonlinear dynamics
- Working Model by Design Simulation Technologies
Programming and testing
The primary programming language in Unity is C#, and in UE4, it is C++. UE4 Blueprints may be useful for quick prototyping and simple UI, but an entire project written in Blueprints would be difficult to manage. On the other hand, C++ may be blazingly fast if you are a skilled programmer. However, sometimes the performance gain does not always compensate for the effort spent on old-school programming.
The thing with C# in Unity is that if you avoid memory allocation managed by the Garbage Collector, then you can achieve the same (or very close) performance as C++ thanks to IL2CPP, the Burst Compiler, and multithreaded Data-Oriented Technology Stack. As a result, we benefit from instant code compilation, ReSharper (IntelliSense and static code analysis), built-in reflection mechanism, and no brain-melting bugs. The implementation of our custom vehicle physics engine is based on the Entity-Component-System (ECS), and we can not really complain about the performance or maintainability. The only problem is that ECS is still rapidly evolving and occasionally we need to refactor our code for the new ECS versions.
On the other hand, UE4 allows you for modifying the game engine and the PhysX library itself. Now imagine you compile PhysX DLL, then UE4 binaries, and restart the editor, and the editor randomly crashes because you made some silly mistake somewhere in the code, which you can locate by attaching the Visual Studio debugger to the UE4 editor. It is indeed an unlimited source of fun!
In the early days, the source code of Unity was closed. Today many components of the engine are placed in separate packages, for which the source code is available. Also, access to internal parts of the engine is possible with the Enterprise License.
In summary, working with vehicle physics is a challenge itself. The possibility to immediately test your code and human-friendly error logging offered by Unity saves the day. It is essential for fast prototyping and developing a new vehicle physics engine. UE4 may be an option if you are looking for a base implementation of vehicle physics that you only want to modify just a little bit.
The image below demonstrates how the standard vehicle implementation in PhysX can be investigated using the Visual Studio debugger.
General Purpose processing on Graphics Processing Unit (GPGPU)[]
Hardware acceleration for physics processing is now usually provided by graphics processing units that support more general computation, a concept known as General Purpose processing on Graphics Processing Unit. AMD and NVIDIA provide support for rigid body dynamics computations on their latest graphics cards.
NVIDIA’s GeForce 8 Series supports a GPU-based Newtonian physics acceleration technology named Quantum Effects Technology. NVIDIA provides an SDK Toolkit for CUDA (Compute Unified Device Architecture) technology that offers both a low and high-level API to the GPU. For their GPUs, AMD offers a similar SDK, called Close to Metal (CTM), which provides a thin hardware interface.
PhysX is an example of a physics engine that can use GPGPU based hardware acceleration when it is available.
Assets
There are much more graphical assets on the Unity Asset Store than the UE4 Marketplace at the moment. It applies to both old and new assets. The offer of the UE4 Marketplace is improving, but our project needs graphics here and now. Fortunately, often high-quality vehicle models that are published on the Unity Asset Store or the UE4 Marketplace can be downloaded from Sketchfab. Also, non-restricted Unity Asset Store packages can be used in Unreal Engine, as well as UE4 Marketplace products that have not been created by Epic Games can be used in Unity (referring to this article and UE4 Marketplace FAQ).
Our team mostly consists of programmers, so a large selection of nice and inexpensive 3D models is a definite plus.
At the beginning of 2020, many new vehicle assets were published on the UE4 Marketplace, so it looks like the situation is changing quickly.
Limitations[]
A primary limit of physics engine realism is the precision of the numbers representing the positions of and forces acting upon objects. When precision is too low, rounding errors affect results and small fluctuations not modeled in the simulation can drastically change the predicted results; simulated objects can behave unexpectedly or arrive at the wrong location. The errors are compounded in situations where two free-moving objects are fit together with a precision that is greater than what the physics engine can calculate. This can lead to an unnatural buildup energy in the object due to the rounding errors that begins to violently shake and eventually blow the objects apart. Any type of free-moving compound physics object can demonstrate this problem, but it is especially prone to affecting chain links under high tension and wheeled objects with actively physical bearing surfaces. Higher precision reduces the positional/force errors, but at the cost of greater CPU power needed for the calculations.
Как найти и выбрать сервер для игры?
Если вы хотите играть с друзьями в BeamNG Drive по сети, вам необходимо найти и выбрать подходящий сервер. Вот несколько шагов, которые помогут вам найти и выбрать сервер для игры:
Откройте игру BeamNG Drive и выберите режим мультиплеера.
Нажмите на кнопку «Поиск серверов» или аналогичную ей.
Дождитесь, пока программа найдет доступные серверы.
Ознакомьтесь с информацией о каждом сервере, которая будет отображаться в списке. Посмотрите название сервера, количество игроков, пинг и другие параметры.
Выберите сервер, который вам наиболее подходит
Обратите внимание на количество игроков — если вы хотите играть со своими друзьями, выберите сервер с достаточным количеством свободных слотов.
Нажмите на сервер, чтобы подключиться к нему. Если сервер требует пароль, введите его в соответствующее поле.
Подождите, пока игра подключится к выбранному серверу
В этот момент вы сможете присоединиться к текущей игре или создать свою собственную.
Когда вы успешно подключились к выбранному серверу, вы сможете играть с друзьями по сети в BeamNG Drive. Помните, что некоторые серверы могут иметь ограничения или правила, которые нужно соблюдать, чтобы сохранять приятную игровую атмосферу для всех участников.
Важно: Обратите внимание, что мультиплеер в игре BeamNG Drive может работать только на пиратской версии игры. Если вы хотите играть с друзьями по сети, убедитесь, что у вас установлена и активирована пиратская копия игры
Download
Click here to download the demo zip file (3.6 M)
You may also download the source code (979 K).
Instructions
Unzip the demo and run «car_demo.exe». In the setup dialog, set Rendering System to either OpenGL or Direct3D (it doesn’t matter which). You may also want to change the Video Mode, or set Full Screen to «no» to run in windowed mode. Then click OK to start.
Controls
WASD or IJKL keys = Drive car
Arrow keys = Move camera
Right mouse button (drag) = Rotate camera
F1 = Reset camera
F2–F4 = Alternate camera views
Left mouse button = Fire spheres into the scene.
You can also click «Settings» to adjust various parameters, or «Reset Simulation» if you crash and need to restart
Hints
Don’t try to drive round the corners too fast!
When going over the jumps, release the accelarator once you are in mid-air; otherwise, the car tends to pitch upwards. (This should probably be fixed somehow.)
Почему играть в BeamNG Drive по сети интереснее?
Возможность играть вместе с друзьями
Игра в BeamNG Drive по сети позволяет игрокам со всего мира объединяться в команды и играть вместе. Игроки могут создавать свои комнаты, где они могут играть со своими друзьями или присоединяться к комнатам других игроков.
Это отличная возможность провести время вместе с друзьями и получить удовольствие от игры.
Разнообразие игровых сценариев
В BeamNG Drive по сети есть множество различных игровых сценариев, в которые можно играть. Это может быть гонка на выживание, краш-тест или просто гонка на выносливость.
Для любого игрока есть много интересных игровых сценариев, чтобы получить удовольствие от игры.
Возможность играть с более опытными игроками
Игра в BeamNG Drive по сети также дает возможность новичкам играть с более опытными игроками. Это отличный способ узнать о тактике игры, использовании различных техник и улучшить свои навыки игры.
Для опытных игроков это может быть отличной возможностью поделиться своими знаниями и помочь новичкам.
- Играть по сети в BeamNG Drive — отличная возможность:
- — Играть вместе с друзьями и расширить круг общения.
- — Попробовать различные игровые сценарии и улучшить свою игру.
- — Узнать от более опытных игроков и улучшить свои навыки.
Notes
This section gives some brief notes on the implementation.
Physics engine features
The «core» of the demo is a physics engine written in C++. It implements the following features:
- Rigid body dynamics simulation, using the standard methods (e.g. symplectic Euler time integration, sequential impulses for constraint solving, etc).
- Featherstone’s algorithm for articulated bodies (see below for details).
- Stable stacking (I have not tested huge stacks of blocks, but reasonably-sized stacks are stable).
- Accurate static friction (i.e. block resting on ramp does not slide down).
- Sleeping for inactive bodies.
Please note that I did not implement the collision detection code myself; I instead re-used the collision detection routines from Bullet. However, all of the actual physics simulation and constraint solving code is my own work (i.e. the only component taken from Bullet was their collision detection library).
Car
A physics engine by itself is fairly boring, so I decided to implement a simple car, along with a «race track» for it to drive around. The car is modelled as follows:
- Car body is modelled as a cuboid
- Wheels are modelled as cylinders, mounted on springs (to simulate suspension)
- Engine and brakes are modelled by applying torques to the wheels
- Steering is modelled by mounting the front wheels on a revolute joint, which rotates when the steering keys are pressed.
All car joints are simulated using generalized coordinates and Featherstone’s algorithm.
Bridge
The demo also contains a «rope bridge» as an example of a complex multi-jointed object. This is composed of 10 rectangular «planks» which are connected by revolute joints. It is simulated using Featherstone’s algorithm together with an additional position constraint on the final plank.
Notes on Featherstone’s algorithm
Featherstone’s algorithm is a method that allows articulated bodies (such as the car and the bridge) to be represented using generalized coordinates. So, for example, the bridge’s position is represented by ten scalars (the joint angles), as opposed to ten vectors (positions) and ten quaternions (orientations).
The main advantage of doing this is that it is impossible for joints to «break apart»; for example, a state where the bridge planks have separated from one another is simply not possible in the generalized coordinates representation.
The disadvantage is that the algorithm is somewhat complex to implement. For this reason it is not usually implemented in game physics engines. However, I was curious to see how it would work out, so I decided to implement it in my code.
An excellent explanation of Featherstone’s algorithm can be found in Brian Mirtich’s thesis, «Impulse-based Dynamic Simulation of Rigid Body Systems» (see chapter 4).
Open source libraries used
The core physics engine is my own code, but other components used open source libraries, as follows:
- Bullet – some of their collision detection routines were used (as explained above).
- OGRE – for graphics rendering.
- Eigen – for vector/matrix calculations.
Limitations
The physics engine implemented in this demo is not perfect, and has several limitations, for example:
- Currently there is no distinction between static and dynamic friction (so wheels do not «lose grip» when slipping, as they would in real life).
- Car engine/transmission is not simulated in detail (instead the «engine» just applies a constant torque to the wheels).
- Car wheel collisions are detected using ray casting so may not be completely accurate. (However, this has not proved to be much of a problem in practice.)
- Parameter values used (such as car mass, car size/shape, air resistance etc) are not particularly realistic.
- Code is not fully optimized.
- As with many physics engines, this one tends to suffer instabilities when a heavy object is placed on top of a light object. This affects the car demo in that the car wheels had to be made a lot heavier (relative to the car body) than they would be in real life, in order to prevent this instability.
Подготовка к мультиплееру
1. Установка игры
Перед тем, как играть в BeamNG Drive по сети, нужно установить игру на свой компьютер. Для этого необходимо найти соответствующий торрент и скачать установочные файлы
Важно! Скачивание и использование пиратских версий игры является нарушением закона и может привести к юридическим последствиям. Играйте только на лицензионной версии игры
2. Установка модов
BeamNG Drive — игра, которая сильно зависит от модов. В мультиплеере необходимо иметь одинаковое количество и качество модов у всех игроков, чтобы не возникало проблем во время игры.
Убедитесь, что у Вас и ваших друзей установлены все необходимые моды и они находятся в одинаковых папках.
3. Настройка интернета
Для того, чтобы играть в BeamNG Drive по сети, необходимо открыть порты в настройках интернет-маршрутизатора. Для установки соединения вам необходимо открыть порты UDP 22824 и 21115. Также необходимо в системных настройках отключить фаервол. В ином случае многие игроки могут столкнуться с проблемами соединения.
Подключение к игре
Для того чтобы подключиться к игре BeamNG.drive по сети на пиратке, вам понадобятся несколько дополнительных программ и настроек. Ниже приведены шаги, которые помогут вам подключиться:
-
Установите игру и обновления:
Скачайте и установите BeamNG.drive с пиратского сайта или торрент-трекера. Убедитесь, что у вас установлена последняя версия игры и все обновления.
-
Установите программу Tunngle:
Скачайте и установите программу Tunngle. Tunngle — это программа, которая позволяет создавать виртуальные сетевые соединения и подключаться к игровым серверам.
-
Создайте аккаунт в Tunngle:
Зарегистрируйтесь на сайте Tunngle, создайте аккаунт и войдите в программу используя свои учетные данные.
-
Подключитесь к BeamNG.drive:
В Tunngle найдите комнату или сервер, посвященный BeamNG.drive. Подключитесь к нему, следуя инструкциям на сайте или в программе. Выберите сервер и введите пароль, если он есть.
-
Запустите игру:
Запустите игру BeamNG.drive и перейдите в режим многопользовательской игры. Выберите сервер, к которому вы подключились в Tunngle.
Теперь вы должны быть подключены к игре BeamNG.drive по сети и сможете играть с другими игроками. Убедитесь, что ваше интернет-соединение стабильно и настроено правильно, чтобы избежать проблем с подключением.
Как скачать и установить BeamNG Drive пиратку?
Шаг 1. Найти и скачать торрент-файл
Для того чтобы скачать BeamNG Drive пиратку, необходимо найти торрент-файл на специализированных интернет-ресурсах, посвященных пиратскому программному обеспечению. Подходящий торрент-файл можно найти на таких сайтах, как Rutor или Piratebay.
Шаг 2. Разархивировать скачанный файл
Скачанный файл может быть в формате .zip или .rar. В таком случае, необходимо сначала распаковать архив с помощью архиватора, который можно скачать и установить бесплатно, например, 7Zip.
Шаг 3. Установить игру на компьютер
После того, как файл будет распакован, можно приступать к установке игры. Для этого необходимо запустить файл с расширением .exe и следовать указаниям инсталлятора, выбрав язык установки и место каталога, в которое будет произведена установка.
Вот и все, установка BeamNG Drive пиратки завершена, теперь можно наслаждаться игрой и играть по сети со своими друзьями.
Методы установки игры на пиратке
Пиратские версии игры BeamNG Drive предоставляют возможность играть в игру бесплатно, однако требуют определенных действий для установки и запуска игры. В данном разделе мы рассмотрим несколько основных методов установки игры на пиратке.
Метод 1: Установка с помощью торрент-клиента
Данный метод основан на использовании торрент-клиента для загрузки и установки игры с пиратского ресурса. Для этого необходимо выполнить следующие действия:
- Скачайте и установите торрент-клиент на ваш компьютер (например, uTorrent или qBittorrent).
- Откройте пиратский ресурс, на котором распространяется игра BeamNG Drive. Найдите там страницу с файлом торрента для скачивания.
- Нажмите на кнопку «Скачать торрент» и сохраните файл торрента на ваш компьютер. Убедитесь, что у вас достаточно свободного места на диске для загрузки и установки игры.
- Откройте файл торрента с помощью торрент-клиента. Загрузка игры начнется автоматически.
- После завершения загрузки, откройте папку с загруженным файлом игры и запустите установщик.
- Следуйте инструкциям установщика для установки игры на ваш компьютер. Обычно требуется указать путь установки и подтвердить лицензионное соглашение.
- По завершении установки, запустите игру и наслаждайтесь ее полной версией.
Метод 2: Установка с помощью образа диска
Данный метод основан на создании и монтировании виртуального образа диска на вашем компьютере. Для этого необходимо выполнить следующие действия:
- Скачайте и установите программу для создания и монтирования образов дисков (например, DAEMON Tools Lite).
- Откройте пиратский ресурс, на котором распространяется игра BeamNG Drive. Найдите там страницу с образом диска для скачивания.
- Нажмите на кнопку «Скачать образ диска» и сохраните файл образа диска на ваш компьютер. Убедитесь, что у вас достаточно свободного места на диске для загрузки и установки игры.
- Откройте программу для создания и монтирования образов дисков и выберите опцию «Монтировать образ диска».
- Выберите скачанный файл образа диска в программе и подтвердите его монтирование.
- После завершения монтирования, запустите установщик игры, который находится в виртуальном приводе.
- Следуйте инструкциям установщика для установки игры на ваш компьютер. Обычно требуется указать путь установки и подтвердить лицензионное соглашение.
- По завершении установки, запустите игру и наслаждайтесь ее полной версией.
Независимо от выбранного метода установки, важно помнить о том, что использование пиратских версий игр является нарушением авторских прав и не рекомендуется. Рекомендуется приобретать игры через официальные каналы, чтобы поддержать разработчиков и получить полноценную поддержку в случае возникновения проблем
Physics Processing Unit (PPU)[]
A Physics Processing Unit (PPU) is a dedicated microprocessor designed to handle the calculations of physics, especially in the physics engine of video games. Examples of calculations involving a PPU might include rigid body dynamics, soft body dynamics, collision detection, fluid dynamics, hair and clothing simulation, finite element analysis, and fracturing of objects. The idea is that specialized processors offload time consuming tasks from a computer’s CPU, much like how a GPU performs graphics operations in the main CPU’s place. The term was coined by Ageia’s marketing to describe their PhysX chip to consumers. Several other technologies in the CPU-GPU spectrum have some features in common with it, although Ageia’s solution was the only complete one designed, marketed, supported, and placed within a system exclusively as a PPU.
Driveclub VR
Driveclud, несомненно, одна из самых красивых игр для PlayStation. Эта игра доступна исключительно для PlayStation 4, была произведена Evolution Studios и выпущена Sony в 2014 году. В этой игре более 80 машин и 100 трасс, которые невероятно выглядят в мире виртуальной реальности.
Sony отключила серверы для многопользовательских игр Driveclub в марте 2020 года. Но вы все равно можете наслаждаться одиночным режимом. Гарнитура Playstation VR и камера PlayStation необходимы, чтобы насладиться захватывающей атмосферой игры.
Попасть на Амазонкуhttps: // www.игровая приставка.ru / ru-ru / игры / driveclub-vr-ps4 /Купить здесь: Amazon
Vehicle physics
Both UE4 and Unity have simplistic vehicle physics based on the standard PhysX implementation (see the documentation). Unity oversimplifies the wheel collider (check the documentation) and gives no access to important information (current lateral and longitudinal slip forces) or a way to modify it.
In UE4, you have access to the source code, including the complete PhysX engine. You can modify the vehicle update method (see the source code), but for the cost of losing sanity when you see another repeated code for each vehicle variant depending on the number of wheels (Vehicle4W, VehicleNoDrive, VehicleTank). Things can get messy if you decide not to use their standard engine and gearbox.
You should also know that UE4 does not focus on reliable physics (at least when writing this article). By default, physics simulation is framerate dependent (read more here), so a vehicle may move slower on a slower computer. For our projects, we had to modify the UE4 core because the available sub-stepping option does not solve the problem for serious applications.
For some time now, Unity allows for executing the physics step manually. Managing the physics objects is easy because the integration with the physics engine is tight, and the lifecycle of an object is simple. Just recently, Unity announced that soon it would be possible to switch between the current physics engine and Havok (read the news), which is a great plus for us.
The picture below shows two professional vehicle simulators that we made in UE4 and Unity, respectively. For simulating an aircraft tow tractor in UE4, we modified the standard vehicle physics implementation. To deliver a highly realistic tank physics in Unity, we developed a custom vehicle physics engine.
Graphics quality
Everyone agrees that UE4 looks better. It has a high-quality light rendering model, nice post-processing, and impressive reflections.
In the past, it was apparent when a screenshot was made in Unity because it was ugly. However, recently, it is much less obvious. You need to admit that the Unity team is pushing hard to get close to UE4 and maybe someday the quality difference will be gone.
Our simulator focuses on vehicle physics, and graphics quality is not the top priority. Yet, some devs assumed eXpanSIM is done in Unreal Engine on different occasions, which convinces us that the Unreal Engine would not give us much advantage now.
The image below presents two screenshots taken in UE4 and Unity. Unfortunately, the scenes are different environments, so it is difficult to compare the lighting models. However, the lack of real-time reflections gives away Unity.
Как решить возможные проблемы при игре по сети в BeamNG Drive?
1. Проблемы с подключением к серверу
Если у вас возникают проблемы с подключением к серверу, попробуйте следующее:
- Убедитесь, что у вас стабильное интернет-соединение;
- Проверьте, что вы используете версию игры, совместимую с сервером;
- Попробуйте перезапустить игру или компьютер.
2. Проблемы с запуском сервера
Если вы хотите создать свой сервер, но не можете запустить его, попробуйте следующее:
- Убедитесь, что вы используете последнюю версию игры;
- Проверьте свой брандмауэр и убедитесь, что игра не заблокирована;
- Попробуйте использовать другой порт.
3. Проблемы с синхронизацией игроков
Если вы заметили разногласия между вами и другими игроками, попробуйте сделать следующее:
- Дождитесь, пока все игроки полностью загрузятся;
- Убедитесь, что вы используете одинаковые настройки качества графики;
- Убедитесь, что вы используете одинаковые моды и дополнения.
4. Проблемы с производительностью игры
Если у вас возникают проблемы с производительностью игры, попробуйте сделать следующее:
- Уменьшите настройки графики;
- Убедитесь, что в фоне не запущены другие программы, загружающие систему;
- Обновите драйвера вашей видеокарты.
Общая рекомендация — будьте внимательны при выборе сервера и не забывайте проверять свои настройки и наличие необходимых дополнений.
Optimisation and performance
UE4 is superior if it comes to rendering a large number of objects (culling, batching, LOD system). Scenes with dense foliage and detailed trees work out-of-the-box in UE4. If it comes to Unity, the standard terrain and grasses eat more CPU than they should instead of optimally utilising GPU. You need some experience and time to achieve acceptable performance in Unity.
However, the standard systems in both game engines are designed for static and relatively small maps. If we want to add a dynamic terrain system (like in Spintires) and open world (like in Microsoft Flight Simulator), then we would need to add a custom solution to a chosen game engine anyhow. Currently, both game engines allow for that (which was not always true for Unity in the past).
As you can see on the screenshots below, the visual difference between UE4 and Unity is not striking. However, achieving a good performance in UE4 is less challenging than in the case of Unity.
iRacing VR
iRacing — это игра по подписке, доступная исключительно для ПК с Windows. Название игры звучит скучно, но не позволяйте названию вводить вас в заблуждение. Это один из лучших гоночных симуляторов. Игра очень сложная
Очень замечательное внимание к деталям и визуальным эффектам. Вы можете насладиться захватывающим опытом в качестве водителя NASCAR или гонщика Формулы-1 с помощью виртуальной реальности
Эта игра доступна за 12 долларов.99 в месяц в Steam. Эта игра, как и другие симуляторы гонок, также поддерживает HTC Vive, Vive Pro, Oculus Rift и Pimax.
https: // www.раздражающий.ru / начало работы /
Assetto Corsa
Это еще один гоночный симулятор, разработанный KUNOS-Simulazioni и выпущенный в 2014 году для ПК. Позже он был развернут на Xbox One и PS4. Эта игра не была специально разработана для VR, но позже была перенесена разработчиком для VR.
В этой игре есть широкий выбор трасс и автомобилей с выдающимся физическим движком. Великолепная графика и впечатляющий игровой процесс скрыли недостатки, так как это была портированная игра. У этой игры много положительных отзывов. Assetto Corsa находится в Steam за 8 долларов.19 и PlayStation Store за 29 долларов.99. Для версии для ПК вы можете использовать гарнитуры, такие как Vive или Rift.
Получить в SteamПопасть на АмазонкуКупить здесь: Amazon
Cost
We calculated that if our project succeeds, the UE4 licensing model (see the revenue split) would be more expensive than the Unity subscription (compare the plans). UE4 has greater potential when used together with the Epic Store, but the community on Steam is more dependable (if we can say there is any on the Epic Store).
Also, it is much easier and less expensive to hire an experienced Unity developer than someone who commercially worked with UE4. It is important to us, because our studio is modest, and we are self-funding.
Just recently, we learned that there are other license options for UE4 creators and enterprise that should be considered too.